انگلیسیت چقدر خوبه؟ سایت های خارجی سطح بندی انگلیسی با پاسخ
در اینجا لیستی از چند آزمون آنلاین انگلیسی به همراه پاسخنامه آورده شده است که می توانید با استفاده از آنها متوجه شوید که انگلیسی خود چقدر خوب است. البته می دانیم که روش های زیادی برای آزمایش مهارت های زبان آموز وجود دارد و همه این تست ها بر جنبه های مختلف زبان انگلیسی از جمله گرامر، مهارت های درک مطلب و غیره تمرکز دارند. می توانید برای آزمون تعیین سطح زبان رایگان به سایت ایستگاه زبان مراجعه نمایید و روی لینک کلیک کنید.
می توانید لیست زیر را بررسی کرده و تست های مورد نیاز خود را انتخاب کنید. سپس متوجه خواهید شد که کجا هستید و از چه منابع انگلیسی برای ارتقاء سطح (مبتدی، متوسط، پیشرفته) و مهارت خود استفاده کنید.
در پرانتز، استفاده از سطح اکسیر را برای بررسی عمیق و شرکت در کلاس های زبان یا آمادگی آیلتس توصیه می کنیم.
این سایت دارای یک آزمون کوتاه و رایگان سطح انگلیسی است که بر روی واژگان و گرامر شما تمرکز دارد. فقط 15 سوال پرسیده می شود که بسته به پاسخ شما سخت تر یا آسان تر خواهد بود. پس از اتمام این آزمون، سطح زبان انگلیسی خود را از A1 تا C2 خواهید دانست. لازم به ذکر است که در نهایت بر اساس این اطلاعات حتی به شما می گوید که احتمال شما در یک آزمون رسمی زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل چقدر خواهد بود.
این آزمون مخصوصا برای کسانی مناسب است که می خواهند در دوره زبان انگلیسی ثبت نام کنند اما مطمئن نیستند که در چه سطحی هستند.
این سایت شامل یک آزمون جامع 40 سوالی چند گزینه ای مهارت زبان انگلیسی می باشد. فقط 20 دقیقه از وقت خود را به این کار اختصاص دهید. در پایان آزمون می توانید پاسخ های صحیح را مشاهده کنید. بنابراین اگر اشتباهی مرتکب شدید، به سرعت می توانید نحوه رفع آن را بیابید.
این آزمون برای کسانی که با مسائل مربوط به مدیریت زمان دست و پنجه نرم می کنند و به دنبال یک آزمون انگلیسی چالش برانگیز و در عین حال جامع هستند بسیار مناسب است.
این آزمون آنلاین مهارت زبان انگلیسی به صورت رایگان و با پرداخت هزینه ارائه می شود. نتایج آزمون با سطح CEFR از A1 تا C2 مطابقت دارد و حتی می توانید این تست را هر ماه تکرار کنید تا ببینید چقدر پیشرفت کرده اید. بهتر از همه، شما همچنان گواهینامه ای دریافت خواهید کرد که می توانید آن را به رزومه یا برنامه شغلی خود پیوست کنید. این به کارفرمایان شما اجازه می دهد تا بدانند زبان انگلیسی شما چقدر خوب است.
گزینه رایگان یک تست گرامر انگلیسی 10 دقیقه ای ارائه می دهد، اما گزینه پولی شامل بخش های شنیداری و خواندن نیز می شود. گزینه پولی در پایان کار به شما گواهی می دهد و همچنین بازخوردی برای بهبود بخش های مختلف به شما می دهد.
آنها همچنین گزینه هایی برای آزمایش مهارت های گفتاری و نوشتاری شما ارائه می دهند. جالب است بدانید که حتی با پرداخت هزینه می توانید گواهینامه خود را درب منزل دریافت کنید.
اکثر سایتهای انگلیسی زبان فقط بر جنبههای خاصی از زبان تمرکز میکنند، مانند گرامر یا واژگان، و این میتواند برای هر کسی که تصمیم به ارزیابی دقیق و طولانی داشته باشد، کمی ناامیدکننده باشد. در این صورت، آزمون سطح BridgeEnglish بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
این آزمون 100 سوال دارد و شما باید آن را در 65 دقیقه کامل کنید. این آزمون علاوه بر گرامر و واژگان، مهارت شنیداری و درک مطلب شما را نیز مورد آزمایش قرار می دهد و بلافاصله پس از اتمام نتایج آزمون را دریافت خواهید کرد. اگر برای یک آزمون بین المللی مانند آیلتس یا تافل آماده می شوید، شرکت در این آزمون به صورت آنلاین قطعا شما را برای آن آماده می کند.
سوال "این روغن توربین چقدر دوام می آورد؟" باید با پاسخ مهندسی صدا "بستگی دارد" پاسخ داد. تأمینکنندگان نفت توربین میتوانند تخمینهای نسبتاً گستردهای، مثلاً 5 تا 15 سال، در کاربردهای توربینهای گازی ارائه دهند. برای خرید بهترین و با کیفیت ترین روغت توربین شل به نمایندگی شل در ایران (شرکت اویل) مراجعه نمایید.
هر تلاشی برای ایجاد تخمین دقیق تری مستلزم در نظر گرفتن متغیرهای زیادی است که تا حدودی بی فایده می شود. آب، گرما، آلودگی، ساعات کار و شیوه های تعمیر و نگهداری تاثیر قابل توجهی بر طول عمر روغن توربین خواهد داشت.
نمی توان انکار کرد که روغن های توربین با آزمایش و نگهداری مناسب و با کیفیت بالاتر عمر طولانی تری نسبت به محصولاتی با کیفیت پایین تر و تست شده و نگهداری ضعیف دارند. در ادامه بحثی در مورد ویژگیهای جدید عملکرد روغن توربین ارائه میشود که خدمات طولانیتر و بدون مشکل را ارتقا میدهد.
توربین
بیش از 100 تن فولاد، که در 3600 دور در دقیقه می چرخد، توسط یاتاقان های ساده روی یک بالشتک روغنی که نازکتر از موی انسان است، پشتیبانی می شود. در نیروگاه های سراسر جهان، دینامیک سیالات یکسان در روز و در روز بدون توجه زیاد اتفاق می افتد.
درآمد از دست رفته در اوج فصل را می توان با میلیون ها دلار شمارش کرد. یک شرکت آب و برق متوسط، برق را با قیمت حدود 50 دلار در مگاوات ساعت در دورههای بدون پیک و تا 1000 دلار در مگاوات ساعت در دورههای اوج مصرف میفروشد. انتخاب و نگهداری ضعیف روغن توربین می تواند منجر به ضرر تولید بیش از 500000 دلار در روز شود.
هنگام انتخاب روغن توربین برای توربین های بخار، گاز، آبی و مشتقات هوا، خدمات تامین کننده نفت و تعهد به مشتری باید به عنوان بخشی از فرآیند انتخاب ارزیابی شود.
ابزار مناسب برای کار را داشته باشید
قبل از شروع فرآیند انتخاب، درک ویژگی های فیزیکی و شیمیایی روغن های توربین در مقایسه با سایر روغن های روان کننده مهم است.
توربین های بخار، گاز و آبی بر روی خانواده ای از روغن های روان کننده به نام روغن های R&O (روغن مهار شده از زنگ زدگی و اکسیداسیون) کار می کنند. هندسه تجهیزات توربین، چرخه های عملیاتی، شیوه های تعمیر و نگهداری، دمای عملیاتی و پتانسیل آلودگی سیستم، نیازهای روغن روانکاری منحصر به فردی را در مقابل سایر روغن های روان کننده مانند کاربردهای موتورهای بنزینی و دیزلی ارائه می دهد.
ظرفیت مخزن بخار و توربین گاز می تواند از 1000 تا 20000 گالن متغیر باشد که انگیزه اقتصادی یک روغن روان کننده با عمر طولانی را ایجاد می کند. نرخ های کم آرایش روغن توربین (تقریباً پنج درصد در سال) نیز به نیاز به روان کننده های با کیفیت بالا و عمر طولانی کمک می کند. بدون مسائل مهم آلودگی نفت، عمر روغن توربین در درجه اول توسط پایداری اکسیداسیون دیکته می شود.
پایداری اکسیداسیون تحت تأثیر گرما، آب، هوادهی و آلودگی ذرات معلق است. آنتیاکسیدانها، بازدارندههای زنگ و افزودنیهای رمشوندگی با روغن پایه با کیفیت عالی ترکیب میشوند تا عمر روغن را افزایش دهند. خنککنندههای روغن، سیستمهای حذف آب و فیلترها به همین منظور در سیستمهای روغنکاری توربین نصب میشوند.
بر خلاف اکثر کاربردهای روغن موتور بنزین و دیزل، روغن توربین برای ریختن آب و اجازه ته نشین شدن ذرات جامد در جایی که میتوانند از طریق زهکشی مخزن یا سیستمهای فیلتراسیون حلقه کلیوی در حین کار خارج شوند، فرموله شده است. برای کمک به جداسازی آلایندهها، بیشتر روغنهای توربین با سطوح بالایی از مواد شوینده یا پخشکنندهها که آلایندهها را تمیز و دور میکنند، اضافه نمیشوند. روغن های توربین در معرض سوخت یا دوده قرار نمی گیرند و بنابراین نیازی به تخلیه و تعویض مکرر ندارند.
ویژگی های عملکرد توصیه شده روغن توربین بر اساس کاربرد توربین های بخار متفاوت است
یک روغن توربین بخار که به خوبی نگهداری می شود با نرخ آرایش متوسط باید 20 تا 30 سال دوام بیاورد. هنگامی که یک روغن توربین بخار در اوایل اکسیداسیون از کار می افتد ، اغلب به دلیل آلودگی آب است. آب پایداری اکسیداسیون را کاهش می دهد و از تشکیل زنگ حمایت می کند، که در میان سایر اثرات منفی، به عنوان یک کاتالیزور اکسیداسیون عمل می کند.
مقادیر متفاوتی از آب به طور مداوم از طریق نشت آب بندی غده به سیستم های روغن کاری توربین بخار وارد می شود. از آنجایی که شفت توربین از داخل محفظه توربین عبور می کند، برای به حداقل رساندن نشت بخار یا نشت هوا به کندانسور خلاء، به آب بندی بخار کم فشار نیاز است.
آب یا بخار تغلیظ شده به طور کلی از سیستم روانکاری خارج می شود، اما به ناچار مقداری آب به داخل بدنه نفوذ کرده و وارد سیستم روغن روغن می شود. وضعیت مهر و موم غده، فشار بخار آب بندی غده و وضعیت خروجی آب بندی غده بر میزان آب وارد شده به سیستم روانکاری تأثیر می گذارد.
به طور معمول، سیستمهای استخراج بخار و روغن با سرعت بالا که به سمت پایین جریان دارد، خلاء ایجاد میکند که میتواند بخار آببندی شفت را به داخل بلبرینگ و سیستم روغن بکشد. آب همچنین می تواند از طریق خرابی خنک کننده روغن روان کننده، شیوه های نادرست تمیز کردن نیروگاه، آلودگی آب به روغن آرایش و رطوبت متراکم شده محیط وارد شود.
در بسیاری از موارد، تاثیر جداسازی ضعیف روغن از آب را می توان با ترکیب مناسب و کیفیت افزودنی ها از جمله آنتی اکسیدان ها، بازدارنده های زنگ زدگی و بهبود دهنده های دمولاسیون جبران کرد.
همچنین ممکن است آب اضافی به طور مداوم با استفاده از تلههای آب، سانتریفیوژها، کوالسرها، آبگیریکنندههای فضای سر مخزن و/یا آبگیری خلاء حذف شود. در صورتی که قابلیت ریختهشدن روغن توربین ناموفق باشد، قرار گرفتن در معرض اکسیداسیون روغن روانکاری مرتبط با آب با عملکرد سیستمهای جداسازی آب مرتبط است.
گرما همچنین باعث کاهش عمر روغن توربین از طریق افزایش اکسیداسیون می شود. در کاربردهای توربین بخار، معمولاً دمای تحمل 120 درجه فارنهایت تا 160 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد تا 71 درجه سانتیگراد) و دمای مخزن روغن روانکاری 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) را تجربه می کنند. تأثیر گرما به طور کلی برای دو برابر شدن میزان اکسیداسیون برای هر 18 درجه بالای 140 درجه فارنهایت (10 درجه بالای 60 درجه سانتیگراد) شناخته می شود.
یک روغن معدنی معمولی در دمای بالاتر از 180 درجه فارنهایت (82 درجه سانتیگراد) به سرعت شروع به اکسید شدن می کند. اکثر یاتاقانهای ژورنال قلعی در دمای 250 درجه فارنهایت (121 درجه سانتیگراد) شروع به خرابی میکنند که بسیار بالاتر از حد دمای روغنهای توربین معمولی است. آنتی اکسیدان های با کیفیت بالا می توانند اکسیداسیون حرارتی را به تاخیر بیندازند، اما برای به دست آوردن عمر طولانی روغن توربین، گرما و آب اضافی باید به حداقل برسد.
پوشیدن با شلوار جین
پیراهن جین با شلواری از همین جنس شلوار جین در هر رنگ و طرحی با انواع بلوز زنانه جین و بلوز مردانه جین ترکیب و زیبا میشود. لازم نیست که رنگ و جنس پیراهن جین تان حتما با شلوار جینتان یکی و هماهنگ باشد. حتی میشود گفت که اگر اندکی تفاوت در رنگ هم میانشان باشد، استایلتان جذابترمی شوداین ست جذاب را را با یک جفت کفش کانوِرس سِت کنید و از استایل اسپورت و جذاب خود نهایت لذت را ببرید؛ استایلی که نهایت راحتی و زیبایی را به تصویر میکشد. از گوشوارههای بزرگ هم می توانید استفاده کنید و حالوهوایی از استایلهای دهه ۹۰ میلادی را در ظاهرتان به وجود آورید.
۲. ستکردن با شلوار مشکی
پیراهن جین با شلوار مشکی
اگر نمیدانید که پیراهن جین را با چه شلواری باید ست کنید، حتما نیمنگاهی به شلوار جین یا کتان مشکی خود در کمد داشته باشید. باور کنید که این انتخاب جای هیچ شکوشبههای را باقی نمیگذارد و همیشه جوابگوی استایلی زیبا متعادل و درست است.
یک شلوار جین یا کتانی مشکی مناسب با اندامتان تهیه کنید و پیراهن جین تیره یا روشن تر را با آن بپوشید. تبریک! این استایل جایی برای ایرادگرفتن باقی نمیگذارد و با هر اندامی که داشته باشید، کاملا مناسب است و شما را شیک تر میکند. با انتخاب کفشی پاشنهدار، این استایل را برای حضور در مهمانی رسمی آماده کنید و اگر با کفش کتانی و صندل آن رترکیب کنید، وارد مرزهای استایل غیررسمی یا کژوال خواهید شد.
۳. با دامن چهارخانه یا راهراه
پیراهن جین با دامن چهارخانه
به نقل از کهن شاپ یکی از شیکترین ستهایی که درترکیب کردن پیراهن جین میتوانید در نظر بگیرید، پوشیدن دامن چهارخانه همراه با آن است. البته دامنهای راهراه هم گزینههای بسیا ر جذابی هستند یا حتی طرح خال خالی هم با پیراهن جین بسیارجذاب از کار درمیآید.
اما از میان همه این موارد، توصیه اول همان دامن بلند یا کوتاه چهارخانه می باشد. نکته جالب این است که دامنهای چهارخانه هم حالوهوایی مشابه پیراهنهای جین دارند؛ یعنی در انواع و اقسام تیپها و با لباسهای مختلف در استایلهای متنوع ست میگردند. پس داشتن این دو لباس هم در کنار هم ستی عالی خلق میکند و هم به شما اجازه طراحی استایلهای متنوع دیگر را میدهد.
۴. با دامن یا شلوارک جین
پیراهن جین با دامن جین
ترکیب کردن پیراهن جین با دامن یا شلوارک جین هم فکر خوبی است. همانطور که بلوزهای جین با انواع رنگ بندی و طرحهای شلوار جین در هماهنگی جذابی هستند، با سایر لباسهای جین هم ترکیب خوبی ایجاد می کنند.
دامنهای جین کوتاه فانتزی و شلوارکهایی از این جنس میتوانند استایلی اسپورت و شیک برایتان ایجاد کنند. پیراهن جینتان نباید حتما همرنگ و همجنس با دامن و شلوارتان باشد.
۵. ست با شلوار رسمی
پیراهن جین با شلوار رسمی
یکی دیگر از جذابیتترین ترکیبهای پیراهن جین چیست؟ پوشیدن آن با شلوار رسمی از جنس کتان یا پارچههای دیگراست. اگر رنگ شلوارتان از طیف رنگهای نود و خنثی میباشد، ترکیب جذابتر هم میشود.
سوخت دیزل از آزمایشات انجام شده توسط دانشمند و مخترع آلمانی رودولف دیزل برای موتور احتراق تراکمی خود که در سال 1892 اختراع کرد نشأت گرفت. در اصل، دیزل استفاده از هیچ نوع سوخت خاصی را در نظر نمی گرفت، در عوض، او ادعا می کرد که اصل کار موتور حرارتی منطقی او است. با هر نوع سوختی در هر حالتی از ماده کار می کند. با این حال، هم اولین نمونه اولیه موتور دیزل و هم اولین موتور دیزل کاربردی فقط برای سوخت مایع طراحی شده بودند. برای خرید بهترین روغن های دیزلی اطلس کوپکو با کیفیت عالی به نمایندگی فروش اویل کارو در ایران مراجعه نمایید.
در ابتدا، دیزل نفت خام Pechelbronn را آزمایش کرد ، اما به زودی آن را با بنزین و نفت سفید جایگزین کرد ، زیرا ثابت شد که نفت خام بیش از حد چسبناک است، که سوخت اصلی آزمایش موتور دیزل نفت سفید بود. علاوه بر آن، دیزل با انواع مختلف روغن لامپ از منابع مختلف و همچنین انواع مختلف بنزین و لیگروین آزمایش کرد که همگی به خوبی به عنوان سوخت موتور دیزل عمل کردند. بعداً، دیزل کرئوزوت قطران زغال سنگ ، نفت پارافین ، نفت خام، گازوئیل و نفت کوره را آزمایش کرد. ، که در نهایت کار هم کرد. در اسکاتلند و فرانسه، نفت شیل به عنوان سوخت برای اولین موتورهای دیزلی تولید شده در سال 1898 استفاده شد، زیرا سوخت های دیگر بسیار گران بودند. در سال 1900، انجمن فرانسوی اتو یک موتور دیزلی برای استفاده با نفت خام ساخت که در نمایشگاه 1900 پاریس و نمایشگاه جهانی 1911 در پاریس به نمایش گذاشته شد. موتور در واقع به جای روغن خام از روغن بادام زمینی کار می کرد و هیچ تغییری برای عملیات روغن بادام زمینی لازم نبود.
در طول اولین آزمایش موتور دیزل خود، دیزل همچنین از گاز روشن کننده به عنوان سوخت استفاده کرد و موفق به ساخت طرح های کاربردی، هم با و هم بدون تزریق پایلوت شد به گفته دیزل، نه صنعت تولید گرد و غبار زغال سنگ وجود داشت و نه در اواخر دهه 1890، گرد و غبار زغال سنگ مرغوب و با کیفیت به صورت تجاری در دسترس بود. به همین دلیل است که موتور دیزل هرگز به عنوان موتور گرد و غبار زغال سنگ طراحی یا برنامه ریزی نشده است. تنها در دسامبر 1899، دیزل یک نمونه اولیه از غبار زغال سنگ را آزمایش کرد که از تشکیل مخلوط خارجی و تزریق سوخت مایع استفاده می کرد. این موتور ثابت کرد که عملکردی دارد، اما پس از چند دقیقه به دلیل رسوب گرد و غبار زغال سنگ دچار شکست رینگ پیستون شد.
از قرن بیستم
قبل از اینکه سوخت دیزل استاندارد شود، موتورهای دیزلی معمولاً با روغنهای سوخت ارزان کار میکردند. در ایالات متحده، اینها از نفت تقطیر می شدند، در حالی که در اروپا از روغن کرئوزوت قطران زغال سنگ استفاده می شد. برخی از موتورهای دیزلی با مخلوطی از چندین سوخت مختلف مانند بنزین، نفت سفید، روغن کلزا یا روغن روانکار سوخت میگرفتند، زیرا آنها بدون مالیات و بنابراین ارزان بودند. معرفی موتورهای دیزلی وسایل نقلیه موتوری، مانند مرسدس بنز OM 138، در دهه 1930 به این معنی بود که سوخت با کیفیت بالاتر با ویژگی های احتراق مناسب مورد نیاز بود. در ابتدا هیچ بهبودی در کیفیت سوخت دیزل خودروهای موتوری انجام نشد. پس از جنگ جهانی دوم، اولین سوخت دیزل مدرن با کیفیت بالا استاندارد شد. این استانداردها، به عنوان مثال، استانداردهای DIN 51601، VTL 9140-001، و ناتو F 54 بودند. در سال 1993، DIN 51601 توسط استاندارد جدید EN 590 منسوخ شد، که از آن زمان در اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار گرفته است. در کشتیهای دریایی، که پیشرانههای دیزلی در اواخر دهه 1970 به دلیل افزایش هزینههای سوخت ناشی از بحران انرژی دهه 1970 رواج یافته بودند، همچنان از روغنهای سوخت سنگین ارزان به جای سوخت دیزل معمولی وسایل نقلیه موتوری استفاده میشود. این روغنهای سوخت سنگین (که اغلب نامیده میشوندBunker C ) را می توان در کشتی های دیزلی و بخاری استفاده کرد